Hvis du besøger de dele af vores hjemmeside, som omhandler vores markedsføringsløsninger og workshops, vil du se et Messenger-ikon nederst til venstre.

Sidder du ved en computer, vil ikonet sandsynligvis folde sig ud og en besked vil opfordre dig til at skrive til os via Messenger.

Hvad du oplever, er Facebooks Customer Chat Plugin – og i modsætning til diverse andre chatsystemer, så er det gratis at anvende.

Det er ret nemt at installere på et website, men hvis du ikke selv har forstand på HTML og Javascript, så send guiden her videre til din udvikler i stedet for selv at forsøge 🙂

Sådan gør du

Whitelist dit domæne

Besøg din Facebooksides Indstillinger og klik på “Messenger-platform” i menuen til venstre.
Her skal du under “Whitelisted Domains” skrive adressen på det domæne, hvor Chat Pluginet skal indsættes.

Husk at gemme 🙂

Identificer din Facebooksides ID

Gå til “Om”-sektionen på din Facebookside og gem Side-ID´et til senere.

Opsæt Facebooks Javascript SDK på dit website

De fleste websites har allerede Facebooks Javascript SDK opsat. Det er et stykke kode (script), som forbinder dit website med Facebooks platform, og hvis du har en knap/boks på din hjemmeside, hvorfra man kan like din Facebookside, så er det sandsynligvis allerede på plads. Hvis ikke skal du bede din udvikler følge guiden her: Javascript SDK Quickstart

Indsæt Chat Plugin koden på dit website

Når først Facebooks SDK er opsat på dit website, er selve Chat Pluginet nemt at få frem. Indsæt følgende kode i <body>-sektionen af dit website og udskift <PAGE_ID> med din Facebooksides ID:

<div class="fb-customerchat" page_id="<PAGE_ID>">
</div>

Og that’s it! Nu er du klar til at chatte 🙂
Du kan justere velkomstbeskeder mm. i sektionen “Beskeder” under din Facebooksides indstillinger.