How

Social media marketing the bSocial way

Annoncering på Facebook og Instagram skal naturligvis bidrage til øget omsætning, men sætter man målbart salgsafkast som succeskriterie for alle sine kampagner, kommer man nemt til at fordele budgetterne forkert.

Det er nemlig ikke muligt at måle alt det salg, der skabes via annoncering på de sociale medier – og især ikke at isolere det for hver kampagne.

Når vi hjælper brands med med at styrke e-handel, så udvikler vi et strategisk framework med en række af kampagner med hvert deres formål og succeskriterie.

På den måde sikrer vi, at annoncebudgettet understøtter hele kunderejsen – og ikke blot de annoncer, som jagter kunderne lige op til købet.

– Kasper Bengtson, Facebook Marketing Specialist

Markedsføring via annoncering på sociale medier

Vi dedikerer størstedelen af vores kunders annoncekroner til de kampagner, som har til formål at indlede relationer til helt nye forbrugere på de sociale medier.

Som du kan læse i vores Succeshistorie med NÜ Denmark, så er det disse kampagner, som virkelig er med at øge antallet af nye kunder i webshoppen.

Da annoncerne målrettes forbrugere, som ikke kender brandet i forvejen, sørger vi for at kommunikationen ikke er for “sælgende” og fokuserer i stedet på at inspirere modtagerne til at udforske brandets produkter.

Derudover sikrer vi, at brandets kernehistorie og værditilbud formidles tydeligt, så enhver visning på Facebook og Instagram bidrager til at skabe et stærkere brand.

Annoncekronerne bør anses som en investering i fremtidig omsætning – og effekten heraf bør derfor evalueres ud fra KPI´er som Cost Per Click og Customer Acquisition Cost samt den overordnede vækst i omsætning fra nye kunder.

Såfremt det målbare annonceafkast er højt, anbefaler vi vores kunder, at indsatsen opskaleres med henblik på yderligere vækst.

Mersalg via annoncering sociale medier

Det er langt nemmere at sælge til forbrugere, som man allerede har indledt en relation til via markedsføring på de sociale medier eller andre kanaler.

Vores Succeshistorier fra Shoe The Bear, Mark&Waldorf og Jensen Company er gode eksempler på, at man kan opnå et flot salgsafkast, når man målretter annoncer for udsalg og produktnyheder mod sin “varme målgruppe”.

Jo flere annoncekroner, man investerer i markedsføring via de sociale medier, des flere forbrugere er der i målgruppen, men selv hvis man indleder nye relationer via andre kanaler, kan Facebook og Instagram anvendes til at følge op på dem.

Som supplement anbefaler vi dynamisk remarketing til at konvertere de besøgende, som for nyligt har vist interesse for bestemte produkter, men endnu ikke har købt dem.

I modsætning til andre bureauer dedikerer vi dog kun få ressourcer til dynamisk remarketing, da webshops ikke vækster ved kun at fokusere på de forbrugere, der befinder sig i dette stadie af kunderejsen.

Leadgenerering via annoncering på sociale medier

Der er rig mulighed for at skaffe værdifulde nyhedsbrevsmodtagere via annoncering på de sociale medier til en virkelig lav pris!

Som en del af det strategiske framework, vi udvikler til vores kunder, understøtter vi gerne leadgenerering med annoncer på Facebook og Instagram.

Vi har stor succes med at kombinere kampagner på de sociale medier med leadgenererende spil fra f.eks. LeadFamly, som vi har et tæt samarbejde med.

For de fleste af vores kunder anvender vi dog Lead-annoncer på Facebook og Instagram til at skaffe leads til den lavest mulige pris.

Brandloyalitet via annoncering på sociale medier

Brands kan med fordel afsætte et mindre budget til at styrke eksisterende relationer via engagerende indhold og sikre distributionen via målrettet annoncering på de sociale medier.

Som en del af det strategiske framework laver vi derfor en opsætning, som gør det muligt for jeres social media manager at annoncere det bedste indhold ud til den mest relevante målgruppe og på de rigtige placeringer, så I opnår mest mulig brandloyalitet for annoncekronerne.

Vi ser ofte, at en stor del af annoncekronerne tjener sig selv hjem i målbart salg, da det bløde indhold distribueres ud til en større andel af de forbrugere, der er i den “varme målgruppe”, end det er tilfældet for annoncerne til mersalg.

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

Kontakt Os