SUCCESHISTORIE

På papiret kan man fristes til at tro, at dynamisk remarketing giver det højeste annonceafkast. Det er dog ikke en form for annoncering, der trækker nye kunder til butikken. Ved at understøtte hele kunderejsen med annoncering på Facebook og Instagram har NÜ Denmark øget onlinesalget med 259% og banet vejen for vækst på nye markeder.

259%

VÆKST I ONLINESALGET

150.000

NYE BESØGENDE

3.500

NYE KUNDER

DERES HISTORIE

SOFISTIKERET, RÅT OG FEMININT

NÜ Denmark blev introduceret til det danske marked i 1997 og er i dag et efterspurgt modebrand, som forhandles i butikker over hele verden. Brandets mission er at udfordre og inspirere kvinder til at kombinere sensuel kvindelighed med rå maskulinitet og rock’n’roll vibes, når de vælger outfits.

INDSATSENS MÅL

NYE KUNDER OG NYE MARKEDER

Da vi indledte samarbejdet med NÜ Denmark, kørte deres eksisterende kampagner på meget lavt blus og var udelukkende målrettet mod personer, som allerede havde besøgt webshoppen. Vores opgave var at skabe selvfinansierende vækst i Danmark for derefter at skalere indsatsen til resten af det europæiske marked.

VORES LØSNING

FOKUS PÅ HELE KUNDEREJSEN

For at sikre at udbyttet blev størst og at markedsføringen kunne blive selvfinansierende, startede vi helt fra nul og udviklede en Social Commerce Strategi med klare KPI’er og succeskriterier for, hvornår det var profitabelt at skalere kampagnerne. Her allokerede vi størstedelen af budgettet til at skabe interesse for brandet og produkterne hos personer i målgruppen, som ikke kendte til det i forvejen.

Vores strategi var – og er altid – people based, hvilket betyder, at vi køber visninger hos de personer, der er mest tilbøjelige til at købe produkterne, vi præsenterer i annoncerne. I samme dur benyttede vi os af inspirerende annonceformer for at tiltrække de besøgende til den lavest mulige pris og fastholde dem i NÜ’s univers så længe som muligt. Og, så snart resultaterne imødekom succeskriterierne, skalerede vi proaktivt indsatsen ved at øge budgettet for kampagnerne.

EN SUCCESHISTORIE

259% OMSÆTNINGSVÆKST PÅ TO ÅR

Hvor NÜ i perioden 2017 Q4 til Q3 2018 havde et salgsindex på 100 for markederne Danmark, Norge, Tyskland og Holland, så ligger de i perioden Q4 2019 til Q3 2020 samlet set på index 359. Der er tiltrukket over 150.000 nye besøgende via de sociale medier, siden samarbejdet blev indledt – og indsatsen har hele vejen igennem været selvfinansierende. Det kalder vi rock’n’roll!


NØGLETAL VED DATADREVET TILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har bidraget til ud fra en tilskrivningsperiode på 1 dag efter visning og 7 dage efter klik.

259%

VÆKST I ONLINESALGET PÅ TVÆRS AF MARKEDER

33%

AF OMSÆTNINGEN KOMMER FRA ANNONCERNE

50%

AF DE BESØGENDE KOMMER FRA ANNONCERNE

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med NÜ Denmark blev etableret i efteråret 2018, hvor de kontaktede os med henblik på at få en second opinion på deres daværende annonce-setup. Siden da har vores team haft fornøjelsen af at varetage webshoppens annoncering på Facebook og Instagram, og indsatsen er i dag skaleret til størstedelen af det europæiske marked.