Øget omsætning via en skarpere kernehistorie

Bruun-Bruun, som er stiftet af Birgitte Bruun, er en veletableret forhandler af modetøj med to fysiske butikker beliggende i Skanderborg og Vejle samt en webshop, hvor kvinder kan shoppe et bredt sortiment af varer inden for tidens hotteste tendenser. Butikkerne er kendte for at yde personlig rådgivning, og virksomhedens mission er netop at bringe denne personlige shoppingoplevelse online og dermed videre til kvinder, som ikke bor i nærheden af butikkerne. Det foregår nu via annoncering på de sociale medier, som tiltrækker nye værdifulde kunder, mens kernehistorien formidles.

Opgaven


Da vi indledte samarbejdet med BruunBruun, identificerede vi en række udfordringer, som stod i vejen for virksomhedens mission om at tiltrække og fastholde relationen til kvinder via annoncering på de sociale medier, som i sidste ende kunne øge salget i webshoppen.

  • Webshoppens kernehistorie og tilhørende værdiløfter var ikke defineret af BruunBruun – og blev derfor ikke formidlet i kommunikationen på de sociale medier. Da de forhandler mange af de samme varer som f.eks. Zalando, Boost og Miinto, er det vigtigt, at modtagerne af annoncerne ikke blot shopper produkterne, men også forstår, hvordan de differentierer sig.
  • Samspillet mellem BruunBruuns Magento-shop og Facebooks Business Manager var ikke sat ordentligt op, hvorfor de ikke kunne anvende de mest effektive annonceformer til webshops.
  • Der blev produceret meget indhold til de sociale medier, men der var ingen struktur for hvad, til hvem, og hvorfor der blev lavet opslag samt under hvilke omstændigheder, det skulle annonceres ud.
  • Der blev indimellem boostet opslag på Facebook og Instagram, men der var ingen strategi for, hvordan annoncekronerne skulle understøtte de forskellige stadier af kunderejsen.

Løsningen


Ved at kombinere vores viden om målgruppens online shoppingadfærd og virksomhedskommunikation med de nyeste teknologier inden for annoncering på de sociale medier og data fra Facebook Analytics kickstartede vi BruunBruuns indsats på Facebook og Instagram med en række tekniske og kreative tiltag.

Formidling af kernehistorie via konceptvideo

Til en indledende workshop identificerede vi BruunBruuns værditilbud og designede kernehistorien: “Vi bringer den personlige shoppingoplevelse online”. Begge dele integrerede vi i manuskriptet til en konceptvideo, som vi udarbejdede og gjorde til en central del af den indsats, der skulle målrettes nye potentielle kunder.

Udvikling af Social Media koncepter

Vi udviklede koncepter til BruunBruuns opslag på Facebook og Instagram for at sikre, at de har en rød tråd til kernehistorien. Det blev blandt andet til koncepterne “Hverdag vs. Luksus”, “Èt item, flere outfits” og “Style Quiz”, som nu er at finde på de sociale kanaler.

Business Manager Health Check

Vi opsatte Facebooks Pixel med de rette hændelsesparametre og udarbejdede et skræddersyet produktfeed, så Facebooks algoritme kan målrette og optimere kampagnerne bedst muligt.

Udvikling af strategisk framework

Vi udviklede et strategisk framework for kampagner på Facebook og Instagram, så enhver annoncekrone understøtter de relevante KPI´er og dermed forretningsmålene.

Kickstart af annoncering på Facebook og Instagram

Vi kickstartede indsatsen på de sociale medier ved at planlægge, eksekvere og optimere BruunBruuns annoncer på Facebook og Instagram de første tre måneder efter udviklingen af det strategiske framework. Stafetten blev herefter givet videre til BruunBruuns markedsføringsansvarlige, som i dag opsætter og optimerer kampagnerne med udgangspunkt i frameworket.

Resultatet


Vi har skabt en rød tråd i BruunBruuns kommunikation på de sociale medier, så kernehistorien og værditilbuddene nu formidles på tværs af opslag og annoncer på Facebook og Instagram.

I de første tre måneder blev kernehistorien formidlet til over 100.000 potentielle kunder tre gange, hvoraf 20.000 så mindst 15 sekunder af konceptvideoen, og 10.000 klikkede sig videre for at udforske BruunBruuns sortiment i gennemsnitligt 30 sekunder.

Alt sammen med et annoncebudget på 26.000 kr., hvoraf halvdelen blev finansieret af avancen fra det salg, som direkte kunne tilskrives annoncerne målrettet helt nye forbrugere.

Indsatsen, som også inkluderer annoncer med fokus på mersalg og dynamisk remarketing, har samlet set bidraget til i en stigning på 30 % i antallet af unikke købere og 150 % i omsætningen på webshoppen sammenlignet med året før.

2,48kr.


per nye besøgende

Gns.30sek.


per besøg

550kr.


per helt nye kunde

46kr.


per sikring af salg

Henriette Dahl
Marketingkoordinator
NÜ Denmark

“Vi har fået en smartere tilgang til vores annoncering på de sociale medier, takket være bSocial. Deres kompetente rådgivning og professionelle tilgang til annoncering på sociale medier har hjulpet os med at fokusere på de nogle vigtige KPI´er.

Det løbende samarbejde og deres tekniske ekspertise har åbnet op for en række nye annonceformer, som har forbedret vores annonceafkast og været med til at binde vores ecommerce og SoMe bedre sammen.

Vi kan klart anbefale bSocial til både rådgivning og eksekvering!”

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

Kontakt Os