SUCCESHISTORIE

Her er historien om, hvordan inspirerende annoncer med storytelling og visuel lækkerhed sikrede ekstra omsætning for Jensen Company – specialister i lysdesign.

Vi sætter ikke vores lys under en skæppe, når vi lader tallene tale for sig selv i denne remarketing kampagne. Ved at supplere dynamisk remarketing med inspirerende annoncer for udvalgte brands og produkter har vi i samarbejde med Jensen Company sikret 5000 produktvisninger på webshoppen og 80.000 kr. i ekstra omsætning med et indledende annoncebudget på kun 6000 kr. fordelt over en periode på to måneder.

5000

PRODUKTVISNINGER

14%

KLIKRATE

1300%

ANNONCEAFKAST

DERES HISTORIE

“Vi har forstand på det, vi handler med”

Jensen Company er en familieejet virksomhed. I dag er det søskendeparret Christoffer og Linnea, der står i lyset, når der handles designlamper og andre livstilprodukter fysisk i showroom i Silkeborg og online på Jensen-Company.dk. Vi knuselsker og stemmer i med deres jyske motto: “Vi har forstand på det, vi handler med”.

KAMPAGNENS MÅL

Skulle være det indlysende valg

Markedet for designlamper er præget af hård konkurrence og det er ofte forhandleren med den bedste pris, der vinder kunden. Formålet med kampagnen var at undersøge, om målrettet inspiration også kan være med til at skabe præferencer for en forhandler og dermed sikre omsætning fra potentielle kunder.

VORES LØSNING

Den fulde oplevelse

Story format (video) Story format (video) Story format (video) Story format (video)

For at vælge de rigtige til, må man vælge nogle fra. For denne remarketing kampagne, hvor fortællingen skulle frem i lyset, tilvalgte vi kun de placeringer på Facebook, hvor modtagerne kunne få “den fulde oplevelse” af indholdet (Facebook og Instagram News Feed samt Facebook Marketplace).

Med udgangspunkt i koncepterne “Belysning, der skiller sig ud” og “Historien bag designmærket” udviklede vi en række inspirerende og humoristiske fortællinger om de unikke produkter og designbrands, som Jensen Company forhandler.

Vi målrettede annoncerne mod personer, der havde besøgt webshoppen inden for de seneste 30 dage, men som havde ignoreret de traditionelle dynamiske annoncer, der inden havde været målrettet mod dem for at sikre deres køb – og som de konkurrerende forhandlere også kører.

EN SUCCESHISTORIE

Inspirerende annoncer sikrer omsætning

Konklusionen var klar: Inspirerende annoncer kan fungere som et profitabelt supplement til de traditionelle dynamiske annoncer, som de fleste webshops anvender til at sikre potentielle kunder via de sociale medier. Med denne enkeltstående kampagne for Jensen Company sikrede vi 79 salg af designlamper og livstilprodukter, en omsætning ved datadrevet tilskrivning på lige under 80.000 kr. med et budget på kun 6000 kr. og dermed et annonceafkast på 1300 %.


NØGLETAL VED STANDARDTILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har bidraget til ud fra en tilskrivningsperiode på 1 dag efter visning og 7 dage efter klik.

79

SIKREDE SALG

285.000,-

I OMSÆTNING

4700%

ANNONCEAFKAST


NØGLETAL VED DATADREVET TILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har været årsagen til, når andre kanalers indflydelse og eksisterende købsintention fratrækkes.

31

SIKREDE SALG

78.000,-

I OMSÆTNING

1300%

ANNONCEAFKAST

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med Jensen Company blev etableret i 2017, da Jensen Company kontaktede os for en vurdering af deres potentiale med annoncering på Facebook og Instagram. Siden da har vores team eksekveret kampagner for virksomheden på ad-hoc basis og løbende optimeret webshoppens remarketing på de sociale medier.