Markedsføring og salg via inspiration og skarpe tilbud

Jensen Company blev etableret i 1982 og er i dag førende inden for onlinehandel af designerlamper og andre produkter til boligen. Virksomheden arbejder ud fra, at kun det bedste er godt nok – og derfor indeholder sortimentet kun designerlamper af høj kvalitet. Jensen Company har et ønske om at styrke deres webshop endnu mere – og en mission om at hjælpe danskerne med at skabe den perfekte stemning i hjemmet med kvalitetsbelysning. Vi har hjulpet dem med netop dette!

Opgaven


Da vi indledte samarbejdet med Jensen Company, identificerede vi tre overordnede udfordringer, som stod i vejen for missionen om at få flere til at investere i kvalitetsbelysning via webshoppen.

  • Jensen Company var primært blevet markedsført i Herning-området, hvor den fysiske butik befinder sig, men dataen fra webshoppen viste, at der var potentiale for at tiltrække kunder fra andre dele af landet.
  • I kommunikationen, som var målrettet nye potentielle købere, var der meget fokus på produkterne frem for brandets kernehistorie og værdiløfter. Dette er en hæmsko, når man befinder sig på et konkurrencepræget marked, hvor man skal skille sig ud for at fange forbrugernes opmærksomhed.
  • Ingen af virksomhedens kommunikationskanaler blev anvendt til at sælge mere til tidligere kunder eller konvertere de interesserede til reelle kunder.

Løsningen


Ved at kombinere vores metode for annoncering på de sociale medier med Jensen Companys forretningsmæssige mål, inspirerende miljøbilleder og store mængde historiske websitedata igangsatte vi en række initiativer, som har banet vejen for vækst.

Strategisk framework for annoncering

Vi udviklede et strategisk framework for Jensen Companys annoncering på Facebook og Instagram, som understøtter både markedsføring, mersalg og brandloyalitet, så vi sikrer, at der indledes nye værdifulde relationer, mens der sælges mere til eksisterende kunder.

Rådgivende annoncekoncepter

Vi kombinerede virksomhedens miljøbilleder med produktion af rådgivende videoer specielt til annoncerne på de sociale medier, hvorigennem kernehistorien og værdiløfterne blev kommunikeret.

Datadrevne målgrupper

Vi identificerede de mest relevante målgrupper på Facebook og Instagram ud fra historisk data, så annoncerne altid er målrettet knivskarpt.

Løbende eksekvering af kampagner

Vi planlægger, eksekverer og optimerer løbende Jensen Companys kampagner på Facebook og Instagram, så de altid understøtter de aftalte KPI´er og bidrager til at nå virksomhedens mål om øget salg via onlinehandel.

Resultatet


Året efter vi påbegyndte samarbejdet med Jensen Company, var omsætningen på webshoppen steget med 38 % - og året herefter med 26 %. I alt 53 % omsætningsvækst på bare to år med annoncering på de sociale medier.

Annoncebudgettet, som anvendes til at inspirere helt nye potentielle forbrugere på Facebook og Instagram, finansierer sig selv via avancen fra det målbare salg, der kan tilskrives annoncerne, hvorfor vi, efter aftale med Jensen Company, løbende øger markedsføringsbudgettet med henblik på at øge væksten yderligere. I efteråret '18 indledte kampagnerne relationer til 7750 målpersoner, som gennemsnitligt udforskede kataloget i 52 sekunder.

Annonceafkastet for de kampagner, der har fokus på at sælge mere til eksisterende relationer, er over 12 %, og det er dermed enormt profitabelt for Jensen Company at annoncere for tilbud og produktnyheder på de sociale medier.

Alt dette imens annoncerne på Facebook og Instagram er nået ud til over 350.000 unikke brugere og dermed har været med til at etablere Jensen Company som et stærkere brand i forbrugernes bevidsthed.

2,38kr.


per åbning af katalog

52,80sek.


visningstid for katalog

53%


øget omsætning på to år

20,60x


ROAS på Black Friday

Christoffer Jensen
Partner
Jensen Company

 

“Det fantastiske ved bSocial er, at de formår at omsætte vores markedsføringsbudget til øget omsætning i vores butik og på webshoppen – uden at gå på kompromis med vores brand.

Tværtimod har de hjulpet os med at finde ind til kernen af vores forretning og den værdi, vi skaber for vores kunder – ligesom at de har udfordret os på de strategiske aspekter af vores marketingmix.

bSocial leverer langt mere, end man kunne forvente af et social media bureau.”

 

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

Kontakt Os