Forretningsudvikling og positionering via annoncering på Facebook og Instagram

Mark&Waldorf er en mindre familiedrevet virksomhed oprettet med en drøm om at inspirere andre mennesker til et unikt, sjovt og historiefyldt hjem. På deres webshop sælger de interiør til danskeren, der ønsker original og udfordrende indretning – og det sker nu via inspirerende markedsføring på de sociale medier.

Opgaven


Da vi indledte samarbejdet med Mark&Waldorf, havde virksomheden allerede annonceret på Facebook og Instagram, men den havde svært ved at skalere indsatsen, hvilket skyldes følgende udfordringer, som skulle løses:

  • Kampagnerne var optimeret til “Interaktion”, og Facebook leverede derfor annoncerne til de personer i målgruppen, som var tilbøjelige til at interagere med opslagene – men ikke nødvendigvis købe produkterne.
  • Målgrupperne var meget brede, hvilket ikke er optimalt, når man arbejder med mindre budgetter.
  • Webshoppen havde flotte billeder af produkterne, men det visuelle materiale var hverken i bevægelse eller skræddersyet til annoncer på de sociale medier.
  • Mark&Waldorf havde en meget begrænset indsigt i, hvilke produkter der bedst kunne afsættes til kolde vs. varme målgrupper på Facebook og Instagram, da dataen fra kampagnerne ikke var struktureret ordentligt.

Løsningen


Vores tekniske kompetencer og kreative arbejdstilgang inden for annoncering på de sociale medier samt produktion af visuelt materiale hertil har banet vejen for inspirerende og profitable kampagner på Facebook og Instagram.

Strategisk framework for annoncering

Vi udviklede et strategisk framework for Mark&Waldorfs annoncering på Facebook og Instagram, som har til formål at understøtte hver sin del af kunderejsen og dermed øge kendskab, trafik og salg.

De rette produkter på webshoppen

Vores strukturerede tilgang til indsamling af data fra annoncering på Facebook og Instagram har givet Mark&Waldorf en indsigt i hvilke typer af produkter, som kan afsættes til henholdsvis nye og eksisterende kunder. Mark&Waldorf har anvendt denne viden til at udvide sortimentet med flere af de produkter, der er populære.

Produktion af videoer og grafisk materiale

Med udgangspunkt i Facebooks og egne erfaringer har vi løbende udviklet både video og grafik til Mark&Waldorfs annoncer på Facebook og Instagram for at sikre det højest mulige afkast og ikke mindst den bedst mulige sociale feedback.

Løbende eksekvering af kampagner

Vi planlægger, eksekverer og optimerer løbende Mark&Waldorfs kampagner på Facebook og Instagram – og øger løbende annonceforbruget med henblik på at foretage en profitabel skalering af indsatsen.

Resultatet


Siden vi startede samarbejdet med Mark&Waldorf, er webshoppens brand blevet vist i nyhedsstrømmen på Facebook og Instagram hos 450.000 indretningsglade danskere.

Annoncernes relevansscore er gennemsnitligt 8 ud af 10 på tværs af kampagnetyper, hvilket bidrager til lavere visningspriser og vidner om, at målgruppen finder annoncerne relevante - også selvom de ikke kender Mark&Waldorf i forvejen.

Desuden er vi stolte af, at de kampagner, der har til formål at markedsføre Mark&Waldorf blandt helt nye brugere, har et målbart salgsafkast på 3,25. Avancen fra salget finansierer dermed de nye relationer allerede inden for 28 dage!

3,14kr.


pr. unik websitebesøgende

x6,20


ROAS på tværs af alle kampagner

8/10


Gennemsnitlig relevansscore

+400.000


Nye unikke personer nået

Marlene Waldorf
Indehaver
Mark&Waldorf

Det er virkelig skønt at arbejde sammen med et bureau, der rent faktisk tager tiden til at sætte sig ind i vores webshop samt vores stil og produkter!

I vores branche er det enormt vigtigt, at markedsføringen tager udgangspunkt i vores kunders skiftende adfærd og ikke mindst den aktuelle sæson – og især på denne front oplever vi bSocial som værende en proaktiv samarbejdspartner.

Resultaterne skal naturligvis også være gode for at samarbejdet giver mening. Det er de heldigvis!

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

Kontakt Os