SUCCESHISTORIE

“It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.” – The Chamber of Secrets

Superhelten Legetøj er et bravende eksempel på, hvilken enorm effekt annoncering på sociale medier kan have, når man tapper ind i den helt rigtige målgruppe. Ved at målrette skræddersyede annoncer mod personer med interesse for Harry Potter-universet har Superhelten Legetøj tiltrukket over 7.500 besøgende. 135 nye kunder til deres webshop. Via en enkelt kampagne. På bare en måned.

Harry Potter-kategorien er nu én af de mest omsætningsgivende kategorier på webshoppen.

7.500

UNIKKE KLIKS

135

NYE KUNDER

150KR.

PER NYE KUNDE

DERES HISTORIE

MAN BLIVER ALDRIG FOR GAMMEL TIL AT LEGE

Superhelten er for legebørn i alle aldre – for den nørdede far, familiens lille heltinde og den seje superhelt. Men Superhelten er meget mere end det.

Superhelten er Benjamin Lund Preisler Herbst.

Han har solgt legetøj, siden han var 11 år (nope, det er ikke en tastefejl), og i 2010 åbnede han sin første legetøjsbutik – Superhelten.

Benjamin elsker superhelte så meget, at han selv ville tage navneforandring og blive en ægte Superhelt. Det er dog en anden historie men med til at understrege, hvor dedikeret han er i rollen som legetøjbutiksejer. Vi har hjulpet Benjamin med at få hans superhelteunivers ud at flyve via SoMe-annoncering siden 2019.

KAMPAGNENS MÅL

WEBSHOPPEN FOR POTTER-FANS

Målet med kampagnen var at brande Superhelten som den ultimative webshop for danske Harry Potter-fans. Vi ville præsentere Harry Potter-fans for udvalget af merchandise på de tidspunkter og placeringer, hvor de var mest tilbøjelige til at købe det.

VORES LØSNING

MÅLRETNING MOD POTTERHEADS PÅ FACEBOOK

Story format (video) Story format (video) Story format (video)

For at nå ud til de helt rigtige personer sammensatte vi en interessemålgruppe af personer med interesse i Harry Potter-universet.

Vi sørgede for at sikre profitabel skalering via budgivning. På den måde kunne vi styre, at der kun blev trykket på speederen, hvis prisen per køb holdt sig profitabel i kampagneperioden.

En betydningsfuld del af vores arbejde med annoncering er at få målgruppen til at bruge tid på vores grafiske element. Annoncerne skal være inspirerende og grafisk appellerende at kigge på. Vi skal fange og fastholde brugernes opmærksomhed. Her kan du se, hvordan vi løste den grafiske opgave for Superhelten.

EN SUCCESHISTORIE

I KONTAKT MED 200.000 HARRY POTTER FANS

På en måned nåede kampagnen ud til over 200.000 danske Harry Potter-fans og annoncerne tiltrak over 7.500 nye besøgende, hvoraf 135 blev til nye kunder.


NØGLETAL VED STANDARDTILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har bidraget til ud fra en tilskrivningsperiode på 1 dag efter visning og 7 dage efter klik.

7500

UNIKKE KLIKS

135

NYE KUNDER

150KR.

PR. NYE KUNDE


NØGLETAL VED DATADREVET TILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har været årsagen til, når andre kanalers indflydelse og eksisterende købsintention fratrækkes.

7500

UNIKKE KLIKS

75

NYE KUNDER

270KR.

PR. NYE KUNDE

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med Superhelten Legetøj blev etableret i 2019, hvor de kontaktede os med henblik på at få en second opinion på deres daværende annonce-setup. Siden da har vores team haft fornøjelsen af at varetage forretningens annoncering på Facebook og Instagram.