Styrket brandomdømme på Facebook og Instagram via lækker grafik

Pejseringen er Danmarks største webshop med pejse og brændeovne. Familievirksomheden har eksisteret i mere end 25 år og bevæger sig dynamisk rundt mellem nye trends og det mere velkendte og traditionelle. Pejseringen ønsker at vise de danske boligejere, at pejse ikke blot er kilder til varme i vinterkulden, men æstetiske indslag i boligen, som bidrager til et hyggeligere og flottere hjem. Vi har hjulpet virksomheden med at formidle netop den kernehistorie via annoncering på de sociale medier!

Opgaven


Da vi indledte samarbejdet med Pejseringen, var annoncering på Facebook ikke en del af virksomhedens marketingmix, og vi fandt derfor sammen frem til følgende opgaver:

  • Der skulle skabes interesse for pejse, brændeovne og biopejse blandt boligejere på Facebook og Instagram, som endnu ikke ved, at de har lyst til at købe én.
  • De forbrugere på Facebook og Instagram, som er mest tilbøjelige til at investere i en pejs, men endnu ikke har vist interesse for det, skulle identificeres, så annoncerne kunne målrettes præcist.
  • Der skulle følges op på de mange forbrugere, der udforsker produkterne på Pejseringen.dk, da beslutningsprocessen fra ønske til køb typisk er lang og har mange touchpoints.

Løsningen


Ved at kombinere vores metode for annoncering på de sociale medier med Pejseringens inspirerende miljøbilleder og store mængde historiske websitedata igangsatte vi en række initiativer, som har banet vejen for vækst.

Strategisk framework for annoncering

Vi udviklede et strategisk framework for Pejseringens annoncering på Facebook og Instagram, som har fokus på at følge op på de besøgende, der har vist købsintention – samt inspirere nye mennesker til at investere i en pejs.

Inspirerende annoncekoncepter

Vi udarbejdede en række annoncekoncepter, som inddrager potentielle kunder i kernehistorien om, at pejse er æstetiske indslag i hjemmet.

Datadrevne målgrupper

Vi definerede en datadrevet målgruppe bestående af de personer på Facebook og Instagram, der minder om Pejseringens nyligste kunder baseret på deres adfærd på de sociale medier.

Løbende eksekvering af kampagner

Vi planlægger, eksekverer og optimerer løbende Pejseringens kampagner på Facebook og Instagram, som koordineres i samarbejde med virksomheden.

Resultatet


Siden lanceringen af Pejseringens strategi for annoncering på Facebook og Instagram har der været fokus på at inspirere forbrugerne til at investere i en pejs til hjemmet - samt at følge op på dem, som har udvist intention om at købe en.

Den samlede omsætning i webshoppen er steget med 49,50 %, og Black Friday-salget i 2018 var dobbelt så højt som året før.

Annonceringen på Facebook og Instagram spiller en stor rolle i denne væksthistorie - bare den ene kampagne, som vi kørte for Pejseringen i efteråret 2018 over en periode på 45 dage, er blevet vist til 110.000 nye potentielle kunder, hvoraf de 6744 har udforsket kataloget med pejse i gennemsnitligt 45 sekunder.

Alt sammen med et annoncebudget på 16.800, som endda er blevet finansieret af købene fra de nye kunder, der er kommet til.

2,18kr.


per åbning af katalog

45,80sek.


visningstid for katalog

50%


øget omsætning

24,35x


ROAS på Black Friday

Christoffer Jensen
Partner
Jensen Company

“Da vi først indledte samarbejdet, var vi en smule skeptiske over for, om vi kunne bruge de sociale medier til at sælge vores produkter, men jeg må sige, at I virkelig har knækket koden til, hvordan man skaber interesse for pejse, biopejse og brændeovne via reklamer på Facebook!

Det er rart at have en samarbejdspartner, som sætter sig ind i vores forretning og udfordrer os på det strategiske med udgangspunkt i den indsamlede data, så vi konstant udvikler os.” 

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

Kontakt Os