SUCCESHISTORIE

Ved at kombinere content marketing med annoncering på Facebook og Instagram har BAUHAUS tiltrukket over 100.000 nye besøgende til deres webshop på få måneder. Og med en omsætning på 4,55x annoncebudgettet v/ datadrevet tilskrivning har indsatsen med sikkerhed været mere end selvfinansierende.

635.000

NÅEDE PERSONER

135.000

ENGAGEREDE PERSONER

100.000

UNIKKE BESØGENDE

DERES HISTORIE

ALT DET, DU SKAL BRUGE TIL DIT BYGGEPROJEKT

BAUHAUS er en af Europas største byggemarkedskæder med mere end 300 varehuse i 19 lande. Det første varehus åbnede i Danmark i 1988, og i dag er BAUHAUS repræsenteret i 18 danske byer samt online på www.bauhaus.dk.

Deres målsætning er at kunne tilbyde det suverænt største udvalg af produkter inden for branchen samt yde den bedste og mest effektive kundeservice. Dette afspejler sig på de sociale medier, hvor de deler ud af inspiration og viden.

KAMPAGNENS MÅL

MERE RELEVANT TRAFIK TIL WEBSHOPPEN

BAUHAUS er en kendt virksomhed og det foretrukne valg for mange danskere, når de skal i gang med et byggeprojekt. Det primære mål med denne kampagne var dog at tiltrække de forbrugere, som ikke umiddelbart var i markedet for byggevarer, ved at dele inspiration og løsninger til konkrete udfordringer i haven og hjemmet.

VORES LØSNING

ANNONCERING FOR TIPS OG GUIDES

Story format (video) Story format (video) Story format (video) Story format (video) Story format (video)

Vi opsatte en kampagne med annoncer for de mest populære artikler fra webshoppen, hvortil vi designede animerede kreativer, som formidlede indholdet bedst muligt.

For at imødekomme virksomhedens målsætning om at investere i nye besøgende, ekskluderede vi nylige besøgende fra målgruppen. For hver annonce ekskluderede vi ligeledes dem, der havde besøgt artiklen, annoncen henviste til.

På den måde sikredede vi, at brugerne ikke blev eksponeret for tips og guides, de allerede havde læst men derimod blev ved med at modtage ny inspiration i hele kampagneperioden.

Vi udvidede løbende kampagnen med annoncer for sæsonaktuelle artikler og anvendte Campaign Budget Optimization til at fordele budgettet på de annoncer, der tiltrak nye besøgende til den laveste pris.

EN SUCCESHISTORIE

OVER 100.000 NYE BESØGENDE

Annoncerne nåede i perioden 1. februar til 31. maj 2020 ud til 635.000 danskere på Facebook og Instagram, hvoraf de 100.000 klikkede sig videre til webshoppen. I alt interagerede over 135.000 personer med annoncerne mindst én gang, og som målingerne nedenfor viser, så har kampagnen været årsagen til så høj en omsætning på webshoppen, at tilvæksten i salget har finansieret annonceforbruget.


NØGLETAL VED STANDARDTILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har bidraget til ud fra en tilskrivningsperiode på 1 dag efter visning og 7 dage efter klik.

100.000

NYE BESØGENDE

2875

WEBSITEKØB

4000%

ANNONCEAFKAST


NØGLETAL VED DATADREVET TILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har været årsagen til, når andre kanalers indflydelse og eksisterende købsintention fratrækkes.

100.000

NYE BESØGENDE

390

WEBSITEKØB

455%

ANNONCEAFKAST

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med BAUHAUS blev etableret i 2019, hvor de kontaktede os med henblik på at få udviklet en Social Commerce Strategi. Siden da har vores team haft fornøjelsen af at varetage virksomhedens annoncering på Facebook og Instagram.