Løsning med fokus på kendskab og konverteringer

SHOE THE BEAR blev etableret i 2007 og i dag er webshoppen en frontløber inden for skandinavisk fodtøj. De unikke designs bliver solgt og fremvist hos ansete forhandlere fra England til Tyskland og fra Nordamerika til Japan. SHOE THE BEAR er ikke blot komfortable og moderne sko til mænd og kvinder. Det er et brand, som ønsker at vække følelser og udfordre fantasien hos begge køn – og det sker nu via de sociale medier!

Opgaven


Da vi indledte samarbejdet med SHOE THE BEAR, identificerede vi tre overordnede udfordringer, som stod i vejen for brandets mission om at udfordre forbrugernes opfattelse af moderigtige sko – samt deres brændende ønske om at styrke trafik og salg på webshoppen.

  • Optimeringen og målretningen af kampagnerne på Facebook og Instagram understøttede ikke optimalt de KPI´er, som brandet havde opsat for indsatsen på de sociale medier.
  • Brandet havde ikke adopteret de nyeste annonceformer til ecommerce og de kreative indslag tog ikke udgangspunkt i best practice for annoncering på Facebook og Instagram.
  • Indsatsen havde ikke fokus på at vedligeholde relationen til eksisterende kunder, hvilket er vigtigt i et marked, hvor konkurrencen om forbrugernes loyalitet er stærk.

Løsningen


Med udgangspunkt i vores viden om Facebooks algoritmer fandt vi frem til en tilgang til SHOE THE BEAR's annoncering, som øger kendskabet til brandet hos målgruppen via inspiration, samtidigt med at salget på webshoppen øges.

Strategisk framework for annoncering

Vi udviklede et strategisk framework for SHOE THE BEAR’s annoncering på Facebook og Instagram bestående af en række kampagner, som er optimeret til at understøtte salget i webshoppen på hver sin måde.

Koncepter for annoncer

Vi udarbejdede en række annoncekoncepter, som er skræddersyede til at tiltrække opmærksomhed og interesse fra målgruppen til den lavest mulige pris – og til den størst mulige glæde for modtagerne.

Mere fokus på brandloyalitet

Vi opsatte en evergreen-kampagne, som har til formål at konvertere dem, der har købt eller vist købsintention på webshoppen, til modtagere af SHOE THE BEAR’s nyhedsbrev. På den måde kan SHOE THE BEAR – også via mail – sælge til eksisterende kunder igen og igen.

Løbende eksekvering af kampagner

Vi planlægger, eksekverer og optimerer løbende SHOE THE BEAR’s kampagner på Facebook og Instagram, som koordineres i samarbejde med den markedsføringsansvarlige. Vi udvikler løbende videre på deres strategiske framework, så vi konstant anvender de nyeste teknologier til at bidrage til brandets ønske om en stærkere tilstedeværelse online.

Resultatet


Som resultat af det første års samarbejde er antallet af transaktioner, såvel som den overordnede omsætning i webshoppen, steget markant.

Annoncerne er blevet vist i nyhedsstrømmen hos 420.000 målpersoner på Facebook og Instagram, som ikke i forvejen havde vist interesse for brandet.

Heraf har de 27.000 målpersoner klikket sig videre til annoncernes landingssider, hvor de har udforsket produkterne i gennemsnitligt 30 sekunder.

Og det bedste er, at indsatsen samlet set er blevet finansieret af avancen fra det salg, der er tilskrevet kampagnerne!

75%


flere transaktioner

8,14x


ROAS ved mersalg

30sek.


per besøg

2kr.


per klik

Yoyo Olesen
Head Of Ecommerce
SHOE THE BEAR

“bSocials kompetencer inden for annoncering på de sociale medier er det perfekte supplement til de kreative kompetencer, vi har in-house.

Det er vigtigt for os at have en samarbejdspartner, som forstår hvor vi vil hen – men som samtidig tør udfordre os på vores opfattelse af, hvordan sociale medier kan integreres så effektivt som muligt i vores marketingmix.

Vi kan klart anbefale bSocial til både strategiudvikling og eksekvering for webshops!”

Ready to bSocial?

bSocial er skabt med en filosofi om, at markedsføring bør være inspirerende, underholdende og målrettet.

KONTAKT OS