SUCCESHISTORIE

Her skal du høre historien om, hvordan annoncering på Facebook og Instagram for en multibrand webshop kunne sende brandsøgninger og online salg ud over rampen med lysets hastighed.

”Mille og Lykke”, det kunne lyde som titlen på en hyggelig børnebog, men det er kaldenavnene på de to seje kvinder – og kusiner – der sammen driver smykkevirksomheden af samme navn. Et navn, der i 2020 blev søgt på 520 % gange mere end året før. Social Commerce kan tage en betydelig ære for dette.

520%

FLERE SESSIONER FRA BRANDSØGNINGER

425%

FLERE BRUGERE FRA BRANDSØGNINGER

1500%

MERE OMSÆTNING FRA BRANDSØGNINGER

DERES HISTORIE

READY TO TAKE OFF!

Mille og Lykke har kendt hinanden (med undtagelse af Lykkes første to leveår) hele livet. De seje ladies har i dag en fælles passion for smykker, som de udlever fra Silkeborg til hele Danmark gennem webshoppen milleoglykke.dk. Den gik i luften 2018, og i 2020 tog succesen flyvende fart – med os ombord.

Mille & Lykke er nu udover en webshop også vokset til et community med en unik vibe og tone of voice. Denne stemning benytter vi os af, når vi opsætter brandets Facebook og Instagram kampagner med salg for øje.

INDSATSENS MÅL

En fordobling af webshoppens omsætning

Da vi trådte ind i cockpittet hos Mille&Lykke, var der et klart mål om en fordobling af omsætningen, sammenlignet med året før. Der var bare ikke en klar strategi for, hvordan shopping på de sociale medier skulle bidrage hertil. Vores opgave var at lægge en plan for, hvordan annoncering på de sociale medier skulle skabe interesse for Mille & Lykkes udvalg af ”EYECANDY”-smykker – og ikke mindst eksekvere den.

VORES LØSNING

Reach for the stars – og de lavthængende frugter

Story format Samling Story format IG storie Facebook opslag IG feed Story format storie FB

For at øge kendskabet startede vi der, hvor vi vidste, vi først og fremmest kunne nå nye kunder. Vi udviklede en række salgskampagner, der præsenterede smykkerne for en målgruppe bestående af personer, som aktivt var i markedet for smykker, men som ikke allerede var kunder.

Ved løbende at analysere dataet fra disse kampagner, kunne vi identificere de produkter, som var bedst til at tiltrække førstegangskøbere. Det skabte fundamentet for, at vi kunne øge budgettet og dermed skalere indsatsen.

Avancen fra den indledende omsætning, som kunne tilskrives annoncerne, investerede vi i kampagner, som havde til formål at præsentere smykkerne til personer, som kun havde et latent smykkebehov, men som kunne blive værdifulde kunder på lang sigt. Altså zoomede vi ud i kikkerten og rettede den mod en langt koldere målgruppe. En gruppe som ikke nødvendigvis ville klikke på annoncen for at købe med det samme – men senere foretage købet via en søgning på brandnavnet.

EN (AFLEDT) SUCCESHISTORIE

En tidobling af omsætningen på et år

Mille & Lykke oplevede en fremgang i omsætningen på ca. 950% i 2020. En betydelig del heraf var drevet af eksponeringerne på Facebook og Instagram samt den markante fremgang i antallet af søgninger på brandet, som de bidrog til. Med målet om en fordobling af omsætningen slog resultatet alle forventninger.


NØGLETAL FRA GOOGLE ANALYTICS

Disse resultater illustrerer, hvordan de mange nye brandsøgninger har indflydelse på webshoppens vækst.

520%

FLERE SESSIONER FRA BRANDSØGNINGER

450%

FLERE BRUGERE FRA BRANDSØGNINGER

1500%

MERE OMSÆTNING FRA BRANDSØGNINGER

Grafen nedenfor illustrerer udviklingen i antallet af brugere, som har besøgt forsiden (/) af Milleoglykke.dk som resultat af en søgning på webshoppens navn. Dette illustrerer tydeligt det forøgede kendskab til webshoppen, som kampagnerne på Facebook og Instagram har bidraget til.

NØGLETAL FRA FACEBOOK

Disse resultater illustrerer, hvordan indsatsen på Facebook og Instagram har bidraget væksten ud fra en tilskrivningsperiode på blot 7 dage efter klik.

10mio.

EKSPONERINGER

100.000

DIREKTE BESØG

2000

ORDRER EFTER ANNONCEKLIK

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med Mille & Lykke blev etableret i starten af 2020, hvor de kontaktede os med henblik på at finde en mere proaktiv samarbejdspartner. Siden da har vores team haft fornøjelsen af at udvikle deres Social Commerce Strategi og varetage webshoppens annoncering på Facebook og Instagram.