SUCCESHISTORIE

En udsalgskampagne anvendes oftest, når et brand skal have ryddet op på hylderne. Det skulle dog vise sig, at udsalg kan meget mere end det. For Wheat var en udsalgskampagne annonceret på de sociale medier vejen til 2650 nye kunder, et højere annonceafkast og kun den halve pris for en kunde. Se det, er hvad en købmand kan lide at høre!

2.650

NYE KUNDER

50%

LAVERE PRIS PER KUNDE

1200%

ANNONCEAFKAST

DERES HISTORIE

BØRNS SUNDHED BØR ALTID VÆRE I FOKUS

Wheat er et dansk børnetøjsbrand, som designer og producerer tøj i høj kvalitet til aktive børn. Tøjet er designet til bevægelse og skabt af naturlige materialer med børns sundhed i fokus.

I 2002 blev Wheat etableret, efter at indehavere og ægteparret Charlotte og Peter Galsgaard oplevede et skandinavisk marked fyldt med polyester og syntetiske materialer. Denne tendens ville parret ændre på, og denne mission kom vi ombord på i 2019, hvor vi indledte vores samarbejde og siden har skabt iøjnefaldende resultater.

KAMPAGNENS MÅL

AT BETALE MINDRE FOR NYE KUNDER

Målet med kampagnen var at reducere prisen per nye kunde samt at få nye kunder til at opdage Wheat. Udfordringen var, at der er mange, som ikke er meget for at købe fra brands, som de ikke kender, men et godt tilbud kan typisk ændre på dette – og det ville vi teste af for Wheat.

VORES LØSNING

PEOPLE-BASED APPROACH

Vi skabte fundamentet for en succesfuld kampagne ved at målrette annoncer mod de personer på Facebook og Instagram, som var i markedet for børnetøj. I målgruppen inkluderede vi de shoppere, som tidligere havde vist interesse for Wheats produkter på de sociale medier.

Personer, som tidligere havde købt på webshoppen, var ekskluderet var målgrupperne, så annoncekronerne blev investeret i at tiltrække de nye kunder, som vi gerne vil have til at opleve Wheats børnetøj.

Vi brugte Campaign Budget Optimization til automatisk at allokere budgettet til de markeder, hvor der var størst potentiale for at tiltrække nye kunder til den laveste pris.

EN SUCCESHISTORIE

50 % LAVERE PRIS PER KUNDE

Resultaterne, der viste sig efter kampagneafslutningen, var ikke til at tage fejl af. Prisen per nye kunde var 50 % lavere sammenlignet med lignende kampagner, hvor der ikke var udsalg – og annonceafkastet var endda en smule højere!


NØGLETAL VED STANDARDTILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har bidraget til ud fra en tilskrivningsperiode på 1 dag efter visning og 7 dage efter klik.

2650

NYE KUNDER

42kr.

PR. NYE KUNDE

1200%

ANNONCEAFKAST


NØGLETAL VED DATADREVET TILSKRIVNING

Disse resultater illustrerer, hvad kampagnen har været årsagen til, når andre kanalers indflydelse og eksisterende købsintention fratrækkes.

1280

NYE KUNDER

87kr.

PR. NYE KUNDE

500%

ANNONCEAFKAST

OM SAMARBEJDET

Samarbejdet med Wheat blev etableret i efteråret 2019, hvor de kontaktede os med henblik på at få en second opinion på deres daværende annonce-setup. Siden da har vores team haft fornøjelsen af at varetage webshoppens annoncering på Facebook og Instagram i Danmark, Tyskland, Island, Holland og Norge.